wzmianka wzmianka
271
BLOG

Pytanie o dane dotyczące lat 2008 - 2012

wzmianka wzmianka Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Sprawa: Skargi Polski do TS w sprawie płacenia przez Polskę 500 mln euro rocznie za ... nie wiadomo za co.

Pisałam już kilka notek o zużyciu węgla w Polsce i produkcji dwutlenku węgla w odniesieniu na jednostkę powierzchni kraju oraz na osobę. Dane te pobrane z baz danych statystycznych BP wskazują, że Polska może dołożyć starań, aby dogonić Niemcy pod tym względem. Zajęłam się nawet długością życia Polaków - sprawdziłam, że ludzie w Krakowie żyją dłużej, także mężczyźni od ludzi mieszkających przy zachodnich granicach Polski, na których obszar dochodzi czyste powietrze z Niemiec.

Nie będę powtarzać tego o czym pisałam w notkach i dyskusjach na tematy gospodarcze, bo każdy zainteresowany tą niepopularną tematyką znajdzie to na moim blogu, a jeśli zajdzie taka potrzeba służę pomocą.

Dzisiaj ponownie zwrócę uwagę na przygotowany wcześniej i schowany przez administrację do dolnej szuflady wykres dotyczący produkcji preferowanego w energetyce "błękitnego paliwa".

image

Mizerię polskich odkryć gazu w połączeniu z szaleństwem łupkowym bez podstaw merytorycznych (jak się nie najesz, to się nie naliżesz) widać tu jak na dłoni. Proszę zobaczyć co skonsumował i konsumuje Zachód z własnych zasobów, które ma. My natomiast możemy konsumować tylko to, co jest w naszym górotworze, bez szaleństw i hura optymizmu. Jeszcze raz ponawiam apel do młodszych od siebie - nie dajcie się uwieść szarlatanom, którym poświęciłam kilka notek. Musimy umieć dowodzić swoich racji. Dodam dzisiaj jeszcze jeden obrazek o zużyciu paliw kopalnych, opracowany na podstawie danych BP:

imageZestawiłam dane o konsumpcji węgla oraz ropy naftowej, która w tym przypadku jest wspólnym mianownikiem.

Proszę mi powiedzieć, co takiego stało się w latach 2008 - 2012. Z wykresów wynika, że zużycie węgla/węgli spada, rośnie natomiast zużycie ropy. Może ropopochodne nas trują?


Może powinniśmy zrezygnować z ciepłej wody w kranach? Ogrzewać w zimie tylko łazienkę? Wprowadzić podatki od drugiego i kolejnych samochodów w rodzinie by z nich finansować kontrybucje nałożone na Polskę przez UE? 

To są takie moje pomysły na gorąco, bo nie zamierzałam dzisiaj popełniać nowej notki, bo jak wspomniałam wyżej - sprawy, o których piszę nie są tu mile widziane, a tym bardziej czytane.


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka