wzmianka wzmianka
126
BLOG

Sejm 6 III 2017 - Konferencja nt. geotermii - panel

wzmianka wzmianka Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Wysłuchałam dzisiaj dyskusji panelowej z Konferencji w Sejmie, w której osoby biorące w niej bierny udział mogły zadawać pytania. Dzieje się tak od 38 minuty. W pierwszej części wypowiadali się politycy, urzędnicy, naukowcy i praktycy zasiadający za stołem.

Wszystko o czym jest tutaj mowa zostało przeze mnie opisane na blogu w dziale geotermia, zwłaszcza w bloku notek z 2016 roku zatytułowanych "Geotermia od podstaw" składającego się z odcinków o:  temperaturach,   pojemności zbiornika,   ruchu solanki w złożu,   wychłodzisku omówionym wczoraj,   zatłaczaniu solanki do tego samego poziomu,   kosztach,   odnawialności zasobów ciepła, energetyce geotermalnej suchych skał.  Zastanawiałam się już nad takimi problemami, jak:  własność zakładów geotermalnych,  porównanie pojemności liasowych skał  w kamieniołomach z danymi z wierceń wykonanych dla geotermii oraz  efektywnością projektów  zgłaszanych o dofinansowanie.

Wspominałam też o złożonym w PIG trzy lata temu projekcie czy pomyśle na doświadczalny zakład geotermalny w rejonie Poznania. Nie dostałam do tej pory żadnej odpowiedzi na zgłoszenie.

W materiale wideo, na samym końcu jest nawet mowa o energii sprężonego powietrza, o czym pisałam we wrześniu 2016 r.  


Obraz startowy, osoby od lewej: Pułkownik dr inż. Mieczysław Struś, profesor Politechniki Wrocławskiej, prof. dr inż. Jacek Zimny, AGH i PGA, Gabriela Masłowska, posłanka na Sejm przez wiele kadencji. Najostrzej dyskutowano o pompach ciepła w odpowiedzi na głos z sali o wyjaśnienie różnic zdań pomiędzy  Piotrem Długoszem i Jackiem Zimnym. To jeden z momentów energetycznych. Martwi mnie wypowiedź dr Jacka Zimnego nt. warunków wstępnych do uzyskania dofinansowania. Tylko raz tego wysłuchałam, ale znając jako tako geologię, biurokrację oraz motywy działania ludzi - przepisy te są gorsze od Prawa Mojżeszowego i mam nadzieję, że już się ktoś taki w Polsce narodził, kto zmieni te nieludzkie prawa. Pozostają jeszcze inne możliwości, zdolność gmatwania w wypowiedzi spraw prostych oraz ciasnota umysłowa słuchającego (czyli moja ;-).  

_________________

Dodane w dniu 8 maja 2017 r. z powodu braku tagu "Geotermia"  w notce z 6 maja 2017






wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka