Lubocino PGNiG - wycinki zdjęć z kamer na żywo dostępnych w internecie w czasie wiercenia oraz demontażu masztu
Lubocino PGNiG - wycinki zdjęć z kamer na żywo dostępnych w internecie w czasie wiercenia oraz demontażu masztu
wzmianka wzmianka
127
BLOG

Demokracja na Ziemi

wzmianka wzmianka Ekonomia Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Oto, jak wyobrażam sobie demokrację na Ziemi:

Wody oceanów o równej głębokości około 3 km oblewają gładką kulę zbudowaną ze skał jednorodnych. Warstwa wody króluje demokratycznie i nasza planeta widziana z kosmosu jest super błękitna. Bzdury wygadujesz! Woda tylko dzięki brzegom może występować na ziemi, bo utrzymuje się w zagłębieniach, tak jak w garnku ;-) To byłoby straszne! To jest straszne - demokratyczne królowanie.


Trzy lata upłynęło od mojej próby napisania artykułu do zawodowego czasopisma. Nic z tego nie wyszło, bo wyjść nie miało. Zostały jednak ślady po mojej prowokacji skierowanej do geologów. Dysponując swoimi dokumentami, notatkami, listami oraz opracowaniami danych rzeczywistych opiszę w tej notce próbę skierowania uwagi geologii oficjalnej na problem koncentracji.

Po zapoznaniu się z dostępną w internecie literaturą dotyczącą możliwości odkrycia gazu w łupkach użyłam oręża zaczepnego: wysłałam PDF artykułu zatytułowanego "Koncentracja wydobycia gazu ziemnego ze złóż Niżu Polskiego w 1982 i 2012 roku", w którym wykorzystałam obrazki koncentracji wydobycia gazu z łupków w USA i gazu ze złóż konwencjonalnych w Polsce. Po otrzymaniu szybkiej odpowiedzi pozytywnej, ze zdwojoną energią przystąpiłam do pracy kierując się wytycznymi redakcji. Szpiegowskie sondowanie drugiej strony dla każdej ze stron skończyło się krachem. Mając przygotowany materiał, który nie powinien być drukowany w piśmie zawodowym z wielu powodów (mój żargon zawodowy zmierzył się z powszechną w humanistyce nowomową i poległ) zdecydowałam się na wykonanie kolejnego PDF i wysłanie artykułu wynikowego do dyrektora PIG, aby w przyszłości było jasne, że oficjalna geologia, wiedziała co robi w ukryciu krnąbrna amatorka. Artykuł nosił tytuł: "Co rzeczywiście wiemy o zasobności polskich łupków paleozoicznych"  i jest dostępny w internecie.


Dzisiaj przedstawiam to co wiemy o amerykańskich łupkach w Ohio i przyrównuję tę wiedzę rzeczywistą do tego co proponowałam w artykule w odniesieniu do Polski. Proszę przeanalizować dwa stare rysunki w moim wykonaniu oraz zrobioną dzisiaj z nich "sumę" na trzecim obrazku:

imageimageimage

W każdej dziedzinie nie jest ważne co się mówi, ale kto mówi.

Geologia ma na celu odkrywanie w skorupie ziemskiej koncentratów surowców, a mnie w 2014 geolog kazał tłumaczyć co to jest koncentracja. Tłumaczyłam jak umiałam, nie przywołując przykładu obozów koncentracyjnych.


Koncentracja jest wrogiem demokracji. Bez koncentracji nie byłoby złóż kopalin, życia na ziemi, uczonych. No i ten rozkład kapitału i wszelkiego innego bogactwa musiał by być rozsmarowany na wszystkich ludzi po równo. A tymczasem, bogaci chcą uboższym wciskać biedę, którą sami bogaci wywołują. Takie są moje wnioski w odniesieniu do początku notki.   


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka