wzmianka wzmianka
132
BLOG

Karol123 - dziękuję za słuszne uwagi

wzmianka wzmianka Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Panie Karolu!

Dziękuję za porcję danych dotyczących mocy naszych elektrowni zawodowych. Zdawałam sobie sprawę z tego, że to co przeliczałam, było wiązaniem buta dżdżownicą. Wielkości te powinno się odpowiednio zwiększyć, z powodów wymienionych przez Pana.

Już o tym pisałam u siebie, że w energetyce występują dwa nałożone na siebie szczyty zapotrzebowania: dzienne (dwa) oraz sezonowe (zimowy).  Przy omawianiu planowania różnych wariantów użycia własnych zasobów przydają się rysunki, ułatwiające zrozumienie problemu optymalizacji dokonanej z uwzględnieniem kosztów. Jeszcze raz wkleję przygotowany przez siebie dawno temu rysunek, na którym widać sposób mojego rozumowania, tu pokrywanie własnymi (małymi) zasobami gazu sezonowych szczytów zapotrzebowania.

 image


Zabierając głos w dyskusji chciałam zwrócić uwagę osób informujących nas o ważnych debatach w rządzie nt.  kosztownych inwestycji zapewniających bezpieczeństwo energetyczne, że komunikaty kierowane do zwykłych ludzi powinny zawierać na początku pakiet podstawowych danych mówiących o tym bezpieczeństwie, czyli mocach zainstalowanych we wszystkich elektrowniach w kraju i jak one się mają do zapotrzebowania na energię w szczytach. Suwaczki w notce nie znalazły się przez przypadek ;-)

W latach, kiedy przez radio ogłaszano komunikaty Krajowej Dyspozycji Mocy oraz Krajowej Dyspozycji Gazu usiłowałam namówić „górę” do podawania obok strumienia dostarczanego gazu w m3 jego mocy w MW. W swojej pracy opublikowanej w 1991 r. napisałam tak: „W roku 1986 sumaryczna moc złóż gazowych (…) wynosiła w przybliżeniu (…) 6,85 GW”. Jest do pomyślenia taka biurokracja, w której będą podawane moce kopalń w jednostkach, które będą wspólnym mianownikiem dla wszystkich nośników energii.

Jeszcze raz dziękuję za Adres i pozdrowienia w nim. Panie Karolu, byle do dotrwać do polskiej wiosny! Wtedy rozkwitną na nowo nasze dyskusje. Nowy salon24 pod wieloma względami jest dla mnie łatwiejszy do obsługi. Jako przeterminowana nie szukam lokali zastępczych. Obecne trudności komunikacyjne można też zastąpić listami na PW, które łatwo można przetworzyć w notkę z dyskusji przeprowadzonej zaocznie, która ukaże się w tym samym zaplanowanym czasie (jest teraz taka opcja) na blogach obu dyskutantów. Ten sposób będzie aktualny zawsze.

Pozdrawiam Pana i Kolegów


Przypis 13.02.17 g. 7.30

Administracja działu Gospodarka zachęca do przeczytania mojego tekstu zdaniem: "Ludzie powinni wiedzieć o mocach zainstalowanych we wszystkich elektrowniach w kraju". Powinni. Możliwe, że jest to tajemnica państwowa spowodowana nagminnym ściąganiem danych z internetu przed egzaminami. 

Przykład: szczaw tak odpowiada na pytanie mirabelki o moc elektrowni w Polsce.



wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka