wzmianka wzmianka
387
BLOG

Elektrownie atomowe - dużo i nad morzem

wzmianka wzmianka Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Chcesz coś wiedzieć - licz, na siebie też!

Trzeba sobie jakoś w życiu radzić, wiążąc buta wynalezionym przez bacę sposobem, czyli dżdżownicą. Przeczytałam ostatni służbowy wpis z działu Energetyka  Elektrownie jadrowe w Polsce - katalog korzyści. Poszukiwałam jądra prawdy w artykule, czyli jaki docelowo procent obecnej mocy ma zastąpić atom walcząc z wiatrakami oraz rugując węgiel z elektrowni zawodowych. Szukam, szukam mocy w internecie. Nie znajduję. Udaję się do wypróbowanego źródła, czyli do danych publikowanych przez BP. Dane z formularza Excel przedstawiam na obrazku. Muszę to wszystko przeliczyć, porównać.

imageW ostatnim pięcioleciu produkowano w Polsce średnio około 160 TWh energii elektrycznej.  Dzielę wielkość rocznej produkcji EE przez liczbę godzin w roku i wychodzi mi, że moc wszystkich źródeł EE w Polsce wynosi ponad 18 GW, czyli: 

Kilka dni temu w resorcie energii był pogląd, że budując w Polsce EJ o mocy 6 GW pozyska się rocznie 52,5 TWh EE z tego źródła,  co będzie pod wieloma względami  bardzo korzystne.

Niecierpliwie będę oczekiwać na kolejną notatkę służbową i przyznanie się do winy za opóźnienia w budowie bloku w Finlandii bo "Kierownikiem budowy w elektrowni Olkiluoto był inżynier Zbigniew Wiegner".

Na bazie szacowania korzyści wynikających z budowy elektrowni jądrowych w Polsce przesunięto  suwak marzeń energetycznych z zera na 30% w skali od 0 do 100% dla budowy EJ w Polsce. 

Jednym słowem i w pewnym sensie w resorcie energii zgadzają się z moją opinią z 2007 r. przytoczoną w dyskusji pod poprzednią notką redakcji dotyczącą sporu w rządzie nt. wprowadzenia do planów budowy EJ w Polsce.


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka