Lubocino - kopia zdjęcia z kamery PGNiG z dnia 29 sierpnia 2012 g. 15.57
Lubocino - kopia zdjęcia z kamery PGNiG z dnia 29 sierpnia 2012 g. 15.57
wzmianka wzmianka
742
BLOG

„Łupki na Pomorzu. To były nieprawdziwe i naiwne wizje”

wzmianka wzmianka Polityka Obserwuj notkę 7

Dziennik Bałtycki. Tak zatytułowano rozmowę z doktorem Pawłem Poprawą przeprowadzoną przez Jarosława Zalesińskiego. http://www.dziennikbaltycki.pl/opinie/a/lupki-na-pomorzu-to-byly-nieprawdziwe-i-naiwne-wizje-rozmowa,10600088/

 

Trafiłam na ten ślad z 8 września 2016 dzisiaj – 27 października 2016. Z tekstu dostępnego nieodpłatnie nie mogę się domyśleć jakie i czyje wizje były nieprawdziwe oraz naiwne. Szukałam w sieci wypowiedzi Pawła Poprawy z lat wcześniejszych. Nie ma ich niestety w necie na tzw. podorędziu. Poszukałam u siebie i znalazłam artykuł skopiowany z Rzeczpospolitej z 15.06.2011 r. zatytułowany dramatycznie: „Między racją a zdradą stanu”. W końcówce tego artykułu Paweł Poprawa, z zawodu geolog naftowy, dyskutuje ze ścierającymi się wówczas politycznymi stanowiskami nt. teoretycznych zasobów metanu w polskich łupkach. Dezawuuje kompletnie wiedzę poprzednich pokoleń w pierwszym akapicie, by w drugim akapicie zdefiniować „polską rację stanu”. Cytuję:  

Wrócimy wówczas tam, gdzie nasze samodzielne poszukiwania gazu łukowego znajdywały się przed 2007-2008 rokiem, tj. nigdzie. Będziemy mieć samodzielny potencjał do wykorzystania tych złóż taki, jak obecna pozycja polskich firm na zewnętrznych, międzynarodowych rynkach produkcji gazu łukowego, tj. nieistniejąca.

Trudno nie dostrzec zatem, że produkcja gazu z łupków to polska racja stanu. Odprawienie zachodnich koncernów się jej nie przysłuży. Tragiczną stroną takiej izolacjonistycznej postawy jest to, że opierając się na szczerej patriotycznej trosce prowadzić może ona do skutków, które nadać jej mogą w efekcie charakter zdrady stanu. Podziękowania za to przyjdą pisane cyrylicą.

Nie mam pojęcia kogo osądzą za zdradę stanu, bo gazu nie odkryto. Martwi mnie, że w bilansie zasobów kopalin na 31.12.2015 PIG nadal tkwią ilości zasobów gazu w łupkach podanych w raporcie z 2012 roku.  Raport ten zawiera dane o nieopłacalności poszukiwań tego co obliczyli.  Do tej wiedzy czytelnik musi dojść sam, bo o tym geolodzy piszący raport zapomnieli napisać. Jak do tego trzeba dochodzić przedstawiłam tu: http://szczesniak.pl/2873

 

 

 

PS: Na temat łupków pisałam kilkakrotnie także tu. Podaję linki do czterech notek, a w nich można znaleźć adresy innych źródeł.

 

http://wnukowi.salon24.pl/367514,gaz-i-miedz-w-jednym-siedza-domku

 

http://wnukowi.salon24.pl/634638,wzmianka-z-krainy-oszustow

 

http://wnukowi.salon24.pl/638576,czego-szukamy-i-kogo-oszukujemy-niekonwencjonalnie-o-gazie

 

http://wnukowi.salon24.pl/643013,kopalnia-gazu-z-lupkow-potrzebna-od-zaraz

 

wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka